Pages

Saturday, August 15, 2009

sebagai Serorang GURU di SMKBA

aku laa ni dlm etika perguruaan sebagai seorang guru pelatih...tuk makluman kawan2 aku akan citer sikit2 laa kenangan aku dr awal tahun hingga laa saat ni.. sonok gak...

aku akan citer bile aku mula jd guru pelatih ek.. tapi kat sini aku nak citer yang aku minggu ni amat sangat letiihnya..minggu ni bermula dari hr sabtu 8.7.09 aku kene gi sekolah seawal pagi kol 7.30 pagi tuk jadi fasilitator pgrm kem solat bestari sek aku tapiiiiiii... aku terbangun lambat so smpi ke sekolah kol 9 terus guru pembimbing aku kak marina menjerit .... " ermannnnnnnnnnnn... kol baper ni kan akak dah ckp jgn tdo lepas subuh..." aku jawab" hehehehehe" jerkaku trs msk then dak trs abis slot yg pertana.. aku duduk kejap n then trs sarapan...hehehehehe...

kol 9.30 smbg blk slot ke 2 smpi kol 12.50 mkn tgh hari... huhuhu yea yea yea mkn free.... makan nasi ayam perghhh mmg sedap laaaa sedap sgtttt..... sembang2 ngan cekgu2 ni aku trs di bagi tugas tuk majlis ihya' ramadhan hari kami depan ni... aku pun hanya mampu telan air liurrr jeerk..

pahtu ari isnin Pn Rosni jumpe aku ckp kat aku.." ustz erman tolong wat pamplet tuk tazkirah madrasah ramadhan sesi petang ari jumaat ni ek?" aku ngan muka handseme jawab" baik puan insyaallah bley" dlm hr hanya tuhan jerk yg tau.

tapi nasib minggu ni aku tak kene wat RPH( rancgn pengajaran harian) sebab sek aku ujian..hehehehe.. tapi aku kene seatlekan soalan ujian tuk ting 2... huh.... penat gak jd cekgu ni..

jumaat aaku kurang tido sbb aku kene siapkan tuk explore race n tazkirah.. aku kene bgn kol 6.30 sbb kene kat sek kol 7.15 tapi aku tdo kol 4 ish2 kurang tdo seyhhh.. penatnyaaaa......

plak tuh hari sabtu aku kene sekolah ganti.... huaaaaaaaaaaaaaaaaa..... penat seyhhh.. tapi aku redhaaaa...

sabtu aku dpt call kring3x
" ustz erman ni cekgu dayah ni" ...
" hah cekgu ye ada apa ckgu?"
" ustz isnin ni kene jadi MC tau tuk majlis sambutan bulan kemerdekaan teks saya sediakan"
ngan laloknya aku jawab" haaaaaahh , sya?? x dek org len ke??"
"alaa ust kan suara sedap..ust kene dtg paagi tau sblm 7.25"
dr lalok trs segar mcm mata unta"haaaaaaaaaaaH pepagi?ini bukan klaziman saya"
" alaaa ust ni arahan echem..ust nak markah prktkm tinggi x?"
ish main ugut plak..aku pun jawab laa" ok laa tapi kene belanja laa"
"ok ust isnin nasi ayam k?"
dgr org nak blanja aku pun jawab" woooooookeyhhh"

so ni laa padatnya jadual aku.. kawan aku ckp aku ni layak jd ketua panitia...hehehehe.... ni badan aku mcm kureng sedap sikit... so doakan laa aku sihat ek...

0 comments:

  © Blogger template 'Froggy' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP