Pages

Monday, August 17, 2009

Kerana Mu Tumijan Kaaaaaatibun!!!

salam semua....
rini aku sbnrnya tak sabar2 nak citer kat sini satu kisah yang bley dikatakan kenangan yang tak leh gambarkan..

malam semalam Karim housemate aku call aku suh amik dier kat stesen keteapi Kampar.... Dier dr Kl dah tak derk bas nak mai sini.... so aku cakap aku on jerk no hal la kan... tapi aku ckp kat dier lambat cket sebab aku kene siapkan BBM n iron baju n siapkan teks tuk jd pengerusi majlis...

kol 1 pg karim msg aku kata dah sampai tapi aku suh dier tunggu sbb aku dlm persiapan terakhir tuk iron baju.. so aku kejut amin suh teman aku amik Karim... amin ngan laloknya pun bangun ... so kol 1.10 aku pun start kete n cau ngan amin.. sembang2 ngan amin n mase tuh ujan yang agak kejap lebat kejap gerimis n kejap benti.. aku agak isau gak drive memalan ujan ni yaa laa rabun silau jek dah 425 kanan n 375 kiri tinggi tu bro... tapi aku ok jerk redah jerk..hehehehe...

smpi kat stesen keteapi Kampar dlm kol 1.35 tgk Karim dok tercongok duduk kat tangga...bosan agaknya tunggu kitaorg.. so dier pun msk kete...sembang2 laaa kan tanya pi mana semua sbb kami pun tak tau asal usulnya karim ni ke mana.. upernya ke Gemas tgk Pakcik dier sakit.....

So kami sembang2 smpi laa ke Balai Polis Temoh... di situ ada sekatan jalan raya yang aku dah lalu masuk 4 kali sbb ptg tuh aku ke Tesco Kampar ngan dak2 ni lalu situ gak...

aku follow lori... lori tuh kene tahan n soal siasat kat depan tuhh... tapi aku still sembang2 ngan dak 2 org ni smbil nyanyi lagi six senth...layan punya layan lori tuh pun jalan... Aku tanpa segan silunya pun tekan clatch tolak gear then tekan minyak menuju ke arah brader Polis yang berbadan agak sedikit gempal..(sikit ker??? ermm byk kot) so aku benti... dier suluh abis kete aku ni...smpi blkg tgk mcm tak puas hati laa... pahtu ketuk tingkap kete aku... dier pun cakap
"Cek minta ic cek!"
aku pun terus meraba-raba poket belakang ku... dengan tak semena-mena.... aku terdiam.... trs aku terkejut...
" Ya Allah Wallet aku tertinggal kat umah...." aku ngan muka penuh keyakinan 100 peratus minta belas kasihan pun cakap
"Ya Allah Encik wallet saya tertinggal kat umah..." smbil wat muke yg baik gila..
"Hai mcm ner ic bley tinggal umah? tak bley mcm ni saya kene pegang ic kwn kamu.. tuh org sebelah minta ic." sambil dier memuncungkan mulutnya kearah amin... amin pun ngan muka penuh nert nya bagi laa icnya, sambil kumat kamit mulutnya...hehehehe :P
En Buncit tuh pun ckp"sjer jerk kamu cr pasal mlm2 ni.. x derk salah cr salah.. skangni benti tepi.."aku pun wat ilek jerk..drive benti tepi jalan tuh....aduhhhhhhhhhhhh tensyen nyaaa....
"dah2 kua keter ikut saya.."
aku ngan Karim n Amin pun kua laa keter..... dah ler ujan kene balaaa laa plak.. hampess betulll...
aku masuk laa ke pondok polis tuh ngan malaoun 2 ekor tuh...
di sana ada laa Lans Koperal Tumijan Katibun.. dier minta semua ic dak2 ni.. so dier amik laa data aku... pahtu yang boncet tuh kecoh giler dok kata kene saman laa apala... pahtu Koperal tuh tanya mana IC aku pun ckp laa tinggal kat umah...buncet tu ckp lagi.. tah betul ntah tak tinggal kat umah mcm penyagak jerk... dlm ht aku harammm muka yg hensem ni dier kater penyangak... tapi kat muka aku senyum sambil tersengehhh... yerlaa dah memang aku salah..
so koperal tuh tanya semua data peribadi aku.aku pun jawablaa....dengan ketaatan dan kepoyooan mengharapkan belas kasihan.. sempat lagi si buncet ugut aku nak saman laa apa laa siap kawan dier backup lagii.... kawan boncet kater.." kalo JPJ takder laa ko nak jual gigi ko2 ..' (dlm hati aku ckp haram aku tau laa gigi aku ni cacat)..dier siap ckp laa yang dier kene saman ngan JPJ 250 sbb tak pakai tali pinggang..ntah betul ntah tidak..bialaa janji aku x mo kene saman.. dahler aku ngan sengkek giler....

last2 Lans Koperal Tumijan Katibun pun berkata:
"ni wat per ni kat sini?'
karim jawab " kami praktikal kat sini"
"dari Maktab Ipoh ker?"
Amin nak gak menyelah " tak... kami dr UPSI" tpi satu yg pelik time aku ngan karim terpk kenaaaapa amin tak wat trademark dier?? maybe sbb takut polis tuh anta sepital sbb disyaki H1N1..hehehehee...
"ooooo dr UPSI... dok mana kat tapah?"
kami sepakat menjawab ala2 filem bujang lapok " taman tapah daaaaaaaaaaa......"
"oooooooooo"
sempat lagi si buncet tu cakap nak kene saman ke tak ni?
"kalo bley jgn laa saman Tuan... tak derk duitt ni... Kami student lagi.."dgn muke penuh tulus iikhlas dah muka paling alim dlm hidup aku menjawab.
last sekali Lans Koperal tuh cmpk IC dak 2 org tuh..
"Dah gi Balik...."
dlm hati aku..."yea yea yeaaaa lepasssssss"
aku ngan dak2 ni pun bersalam ngan Koperal Mijan tanda time kasih n yang len salam gak tapi tak ikhlas langsung... terpakser...
tapi tak kesah laa janji aku lepas dr kene saman....
dier suh Karim bawa kete jgn aku yg bawa..
so aku bagi karim bawa keter... dier start2 pahtu keter tu nak meloncat dibuatnyaaa... sebb yerlaa org biasa bawa proton kete aku kancil....

TIMERRR KASIHH LANS KOPERAL TUMIJAN KAAAAATIBUN.. KERANAMU AKU X KENE SAMAN HUHUHUHUHU....

kisah yang sama gak terjadi kat aku 15 ogos taun lepas....ish2 tapi taun niiiiii aku MERDEKA...

sempena bulan kemerdekaan kita kali ke 52 ni jom kita laung bersama2 MERDEKA...MERDEKA..MERDEKA.

0 comments:

  © Blogger template 'Froggy' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP