Pages

Saturday, September 12, 2009

Seruan Jihad Di Hari Ahad..

lama dah aku tak wat enry....ermm ada yang komen buhsan laaa apa laa thanks laaa.. aku pun just nak kongsi pengalaman aku jerk kat sini... x lebey dari itu...

tup tap tup tap dah nak raya dah kita dah puasa 23 hari dah kita puasa entah apa yang kita dapat ek puasa taun ni???ermm terkadang aku selalu rasa dapat ke aku ni diterima amaln puasa aku?? taun depan dapat ke aku msk bulan ramadhan blk.. taun ni?? apa yang aku dh buat dlam bulan ramadhan ni?? aishhh ntah ler...kalau kita tgk n imbau kembali sejarah2 silam membuktikan bahawa Ramadhan bulan kemenangan..tgk laa perang badar yang merupakan perang yang diiktiraf sebagai sejarah perang yang paling hebat di alam ini oleh pakar2 pengkaji perang seluruh dunia..tak ada perang yang bely lawan biarpun sehebat mana pearl harbour di bom hiroshima di musnahkan... x derk lawan nya sebagaimana tentera vietnam menang terhadap tentera amerika juga hanya ada makna pada kemenangan tapi kalo Perang Badar Al-Kubra merupakan perang yang menegak yang hak dan batil.. kalo menang salah satu samada musrykin atau islam ianya akan menentukan berkembangnya agamaa itu seluruh dunia.. kalo kalah salah satu maka akan hancurlah agama tuh...

Korang tau tak apa lagi kehebatan badar Kubro... ish banyak perangni melibatkan akidah islam dan satu2 nya perang yang melibatkan manusia malaikat dan iblis...dan lagi perang diantara makhluk paling mulia dan agung di alam ini iaitu Rasulullah S.A.W dengan makhluk paling Hina di alam ini iaiti abu jahal laknatullah... lagi perang ini laa perang paling hebat yang mana walaupun yang terlibat dlm perang ini hanya 1313 orang sahaja dan beberapa ratus kuda dan unta tetapi memang hebat laaa...tapi kehebatan dier tiada lagi tandingan di dunia ini....

satu lagi Abu Jahal laknatullah matii hanya kerana berjaya disungkurkan oleh 2 orang budak muda remaja yang berusia 16 tahun sahaja iaitu muaz dan muaaawwaz....Kuasa Allah Bongkak nya Abu Jahal yang kononnya hebat tapi mati disebabkan 2 org remaja pewira agama ini..walaupun bukan mereka yang membunuh tapi mereka laa penyebab matinya Abu Jahal...


com/v/IcqZJyc1SqM&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">


kemenengan dan kebesaran Badr Alkubro moga2 dapat menginsafkan diri aku sendiri dan
kita semuainsyaallah..kita pikirlaa sejauh mana kita sanggup berjihad je Jalan Allah???
kesediaan kita berjihad Fisabilillah??Lagi satu aku berdoa akan timbul satu kemenangan
di pihak Islam Pd Ramadhan kali iniyang hanya berbaki 6 hr jerk lagi ni...aku sentiasa menanti
kemenangang itu baik di negara sndiri ataupun islam di seluruh pelusuk dunia terutamanya
di Palestin,Iraq Afghanistan, Kashmir, Selatan Thaidi China... Takbirrrrr Allahu Akbar.....

Semangat Jihad wajib ada dalam setiap diri umat islam... Jangan takut jihad kerana
Rasulullah berpesan yang mafhumnya lebey kurang begini..jgn lah kamu berpaling
daripada Jihad Fisabilillah.. Dan jihad merupakan kewajipan yang perlu ada... kalau
kita lari dr jihad adalah wajib dibunuh sja bagi aku laa hehehehe....Tapi kita di mesia
setakat ini aku leh jamin dari lebey kuang 10 juta lebey org islam negara kita x sampai
seratus ribu yang berani kua berjihad sbb kita dah diselubungkan oleh British agar jgn
brani berjihad..jom kawan2 kita berjihad menentang kemungkaran berlaku..di atas
muka bumi ini.. igtlah org yang matiketika berjihad dihukum syahid n tempat tertinggi
di syurga kelak.....




0 comments:

  © Blogger template 'Froggy' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP