Pages

Sunday, September 13, 2009

Sepasang baju Melayu Ungu..



Semalam 12.09.09 aku telah menggerakkan diri ku untuk ke Kuala Lumpur saja jerk jenjalan cari makan memula nak gi cr baju raya ngan kawan aku janji dah katenya tapi.... pahtu aku kalau x nak gi kajang nak jumpa member2 aku janji dah katanya tapi.... lepak kat Downtown x ajak aku.. ermmm x perlaa perjalanan perlu diteruskan...

derang datang kajang ari jumaat.. tak tau jumaat tuh aku kene Observe ngan ust Nasri blk smpi kol 6 nak gi kl mcm ner... tak perlaa...let it go... life must go on gak kan.. i will survive...

semalam janji ngan member aku nak jalan cr baju kat Jalan TAR..aku smpi Kl derang kata nak gi Shah Alam Plaza Alam Central.. So aku pun jalan la kat jalan TAR tuh sorang diri...pahtu aku Jumpa Dr Syafiq dak Medic Zaqziq tempat aku dulu...Lain dah nak kawen dah dier...aku gak yang nganga dah tua tapi still lonely.... Aku jumpe apiz x housemate aku kat UPSI ngan awek dier gak..nak kawen dah gak...ishh semua muda2 dah nak kawen aku??? dah nak 26 taun depan tapi..... Ya Allah cepatkan laa jodoh aku hehehehe....x derk laa lawak ja...

Jalan-jalan keliling Jln TAR puas aku mencari ke sana ke sini... x jumpa2 gak baju yang di cari... dah ler orang dah mcm dok dlm tin sardin...kalo ikut nafsu banyak tuh aku nak beli semalam tapi.... Membazir amalan syaitan kan3x...betul3x kata ipin..

Jalan punya jalan aku jumpa satu kedai dan baju die semua cantik2..aku pun belek2 punya belek then sambar laaa..memula aku tanya harge dier 95 ingget.. alamak kalo aku beli ni aku kene cut bajet beli bender lain so aku try tawar..org sebelum aku dapat RM80 ishh bagi aku 80 tu besar lagi so try tawar RM 60...Terbeliak gak mata Brader tuh tapi aku belok kanan kiri sikit akhirnya dapat laa baju tuh ngan Harge RM 60.... pahtu aku beli laa plak samping kain pelikat..harge dier letak 25 aku tawar 15 dier minta 20 aku minta 16 dier up sikit jd laa RM 18...pahtu aku beli butang baju dier letak harge Rm 40 dier bley bagi Rm 32 jerk aku jek sikit dapat RM 25 heheheh.. so aku save laa bajet...leyh aku buka pose Mc D...



butang baju yang aku beli...


cantik x baju ni???


seatle aku jalan2 aku pun gerak balik ke Pudu kat pudu aku jumpa Kerol n sembang2 ngan dier smpi kol 4.15 aku wat jamak takhir...trs aku beli tiket.. Tiket aaku kol 6..sempatla aku jln2 cr mkn n cr pasal lagi..

aku Gi laaMydin saje pusing2 sorang2 sempat la aku beli kopiah..pahtu aku trs gi Mc D depan Mydin tuh beli laa Big max n semua nye besar2 laa air pun besar saje nak lepas gian lama tak makan McD..

pahtu smpi pudu trs nek bas dan x sempat aku nak wat apa2 aku hampar kan badan aku ats kusi mata pun terus lalok n tdo...x aleh2 aku sedar bas nak gerak tgk kol 6.15 n then die brek mengejut ntah kenapa dan aku pun melihat laa air yang aku beli saiz up tadi tumpahh... huaaaaaaaaaa aku buka tanpa air...dah le aku nak sgt minum air tu.. ngan rasa keciwa aku trs tdo then sedar2 dekat mgrb ...aku pun amik 4 batang kentang mskkan ke mulut then tanpa minum air.. ada laa sikit baki dlm cawan tuh...sikiiiiiiit sgt..

pahtu aku msg abg suh amik aku..dier kata smpi msg. aku pun ok.. skali smpi Bidor aku nak msg tgk kedua2 enset aku bateri kong kang habissss....dlm hati aku abis dah laa aku nak blk umah nek apa.. tup2 smpi tapah..aku ilek jerk bab bas tu benti dpn KFC aku trs menuju ke KFC then beli laa pepsi saiz Up.. hahahaha ganti blk yg tumpah..

lepas tuh be aku pk mcm ner nak blk...aku dah cube mcm2Justify Full alternaatif x derk gak jln kua..so aku ke Mesjid dulu nak solat magrib smbil mengharap ada org yang ku kenali untuk membawa aku pulang ke Taman Tapah.lepas slam jerk x jumpa pun.. so aku kuat kan tekad untuk menapak jalan kaki ke taman tapah yang jarak nya lebey kuang 10 hingga 15 km...aku stat jln kol 8.10 smpi umah kol 8.45... syok tu jalan..teringat aku kat Mesir jalan kaki tu perkara biasa...tapi kat mesia memenatkan... tak pe laa dugaan aku mlm tadi aku redhaa...

Moga inya jadi kenangan yang terbaik tuk aku... waaa syoknyaaaa... k laa selamat berbuka n selamat menjalani ibadah yang sebaik mungkin di 10 mlm terakhir ni.

0 comments:

  © Blogger template 'Froggy' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP